Sennheiser CX 680 Sport

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CX 680 Sport op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

YvonEndicott 07-11-2011
Geschreven voor: Sennheiser CX 680 Sport

Deze kocht ik omdat mijn AKG ter reparatie zijn afgegeven. De prijs was ongeveer gelijk en de specificaties ook. Meestal schrijf ik een review als ik het product langer dan een jaar in bezit heb, maar met deze ben ik snel klaar. Bij het uitpakken ben je al snel onder de indruk van wat je er allemaal bij krijgt. Dat Adidas eraan meegewerkt heeft mag duidelijk zijn. Werkelijk een hele sportzaak krijg je erbij. Als je het dan eindelijk allemaal in elkaar hebt zitten en je zet je MP3 aan, zakt je broek werkelijk af. Ik heb een uur lang aan de equalizer moeten stellen om er een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen, zo slecht. Sennheiser spreekt over een harmonic distortion van < 0.5 % (1 kHz, 100 dB SPL). Dat zal wel zijn, om maar te zwijgen over de overdreven 3.0Khz en de 80Hhz waar het helemaal geen raad mee weet! Gelukkig heb ik een MP3 van iAudio met een meest complexe equalizer zodat ik deze doppen in weet te houden. De vervorming in het lage is werkelijk 50% bij 100db. 120db max klinkt leuk in de specs, maar je houdt bij dit volume enkel nog maar knalharde ruis over. Sennheizer besteed hier 40 euro aan het design en accessoires en 5 euro aan geluidskwaliteit.

Friks 23-05-2012

Ik durf niets met zekerheid te zeggen maar ik heb elders gelezen ( blikkerig geluid ) dat dat aan een anderpolige doorgifte/stekker kan liggen .
Zowel jou negatieve review als het ompolen van bedrading klinkt mij als vreemd en zelfs onwaarschijnlijk in de oren .
Zelf bezit ik deze koptelefoon niet.
Maar misschien heeft iemand er iets aan,die dezelfde problemen met deze gadget heeft.

Pimpampoentje 08-06-2011

gekocht bij mediameuk a €70,-
Dit geld zijn ze niet waard. Kort maar krachtig. Setje is zeer compleet: hoofdtelefoon+versteldopjes+verlengsnoer met afstandbediening+schoonmaakding+opbergzakje+clipje voor op kleding+extra gaasjes als alles vol oorsmeer zit+boekje met handleiding met alle talen.

Geluid is goed. Heb ze gekocht om te gebruiken met Yoga want deze doppen zouden ook omgevingsgeluiden blokkeren. En dat doen ze. Maar ik heb aparte oren en altijd op zoek naar passende doppen. apple-doppen blijven niet in mijn oren zitten. De vinnen bij deze doppen werken ook niet bij mij. Heb ze nu zonder vinnen in mijn oren. Maar ik vind het principe van in-ear niet prettig. Ondanks dat ik nu wel alleen muziek hoor en niet het verkeer. Zeker niet gebruiken in het verkeer. Hoe zacht je de muziek ook zet, sommige geluiden hoor je echt niet.
duurzaamheid nog niet echt kunnen testen maar Sennheiser heeft bij mij niet zo'n goede reputatie betreffende dit punt. Snoerbreuk, aansluiting kapot en te snel de rubberen pasdopjes kwijt.
Het snoer vind ik te kort. Ja er zit een verleng stuk bij maar daar zit een knoert van een geluidsknop aan waardoor alles naar beneden getrokken word. clip voor op kleding werkt niet dus worden ze uit je oren getrokken. Gewoon wandelen met muziek is voor mij op dit moment niet mogelijk zonder steeds doppen weer in de oren te moeten stoppen. Maar zoals gezegd dat is meer mijn specifieke probleem.
Ik ga de volgende keer over naar een echte hoofdtelefoon.
De kleur is Geel/fluor groen. Moet je van houden, mij maakt het niet uit. Ben geen fashion-doll.

W0oT 02-08-2010
Geschreven voor: Sennheiser CX 680 Sport

Moet zeggen voor de paar dagen die ik de oordopjes heb zijn ze me zeer mee gevallen audio geluid uit de hoofdtelefoon ben ik zeer tevreden over. De bijgeleerde oorvinnetjes zijn oke. In het ene oor zit die beter dan in het ander oor, Mischien wennen, maar ga kijken of de hoofdtelefoon ook blijft zitten zonder de oorvinnetjes. Je kan ze vervangen door ronde nopjes die niet het oor in komen. Heb een echt nadeel kunnen vinden dat de bedrading geluid maakt als die in aanraking komt met je handen of lichaam. Maar voor mij is dat niet echt hinderlijk als de muziek draait. Ik moet er nog mee hardlopen dus weet nog niet of echt hinderlijk wordt.